בעיות שינהלפעמים נראה לנו שתהליך השינה הוא דבר טרוויויאלי וברור מאליו: היום מסתיים והולכים לישון.

לפעמים אנחנו הולכים לישון מסופקים מיום פורה ומוצלח, ולפעמים עבר עלינו יום עמוס, לחוץ ומפרך ואנחנו הולכים לישון בהרגשה שתודה לאל שזה נגמר.

שינה טובה היא חלק חשוב מבריאותנו, וכאשר היא נפגמת יש לכך השלכות בריאותיות שבאות לידי ביטוי בהיבטים רבים של חיינו. בשינה משתחררים בגוף חומרים רבים כגון הורמונים, ומתרחשים תהליכי פירוק ובנייה של הגוף לצד ניקוי רעלים שמתרחש בכבד.

תהליכים אלו חיוניים לאיכות חיינו, כדי שנרגיש רעננים עם מצבורי אנרגיה ומצב רוח להתחיל את היום החדש. כמו גם שנחווה חילוף חומרים תקין, במידה ויש רצון לשמירה על משקל תקין או ירידה במשקל.

 

חוסר שינה / בעיות שינה המאופיינים על ידי מספר יקיצות באמצע הלילה / התעוררות מוקדמת / נדודי שינה / התעוררות באמצע הלילה לפרק זמן ארוך יחסית (בין חצי שעה לשעתיים) – עלולים לפגום בביצועי היומיום שלנו, להפחית את המוטיבציה שלנו לשינוי בחייים ולעשייה, וגם להפחית את האמונה ביכולות שלנו למסוגלות אישית ולהצלחה.

הפרעות בשינה נגרמות מסיבות שונות ומגוונות – הן יכולות להיות קשורות בסטרס ובמחשבות טורדניות שמתגברות בלילה, וגורמות לחוסר שקט המוביל לקשיי הירדמות ויקיצות באמצע הלילה. ייתכן שיש חוסר בוויטמינים ובמינרלים בתזונה שמשפיעים הורמונלית על הגוף, וזה בא לידי ביטוי בשינה. השינוי ההורמונלי משפיע יותר על נשים בהיריון, וישנה תופעה של נדודי שינה בהיריון. הרגלי אכילה שגויים יכולים להוביל לרעב לקראת השינה או באמצע הלילה, ולחילופין ליצור כבדות במערכת העיכול שמקשה על השינה.

 

השינה חשובה לבריאותנוהדבר שחלק מהאנשים לא יודעים הוא שיש כזה דבר הרגלי שינה נכונים. יש דרכים רבות לשפר את רמת השינה ואיכותה, באמצעות הימנעות מהרגלים מסוימים, במידה ואיכות השינה שלנו ירודה.

 

מספר המלצות לשיפור השינה ולשינה טובה בדרכים טבעיות:

 

 

 

 

 

גם להירגע ולהירדם בקלות לשינה טובה צריך לדעת איך!
אשמח לעזור בכלי טיפול ובהרגלים נכונים לשינה איכותית וטובה יותר.

שלכם

ענת אדלר

050-6794129

תגובה אחת

  1. ענת תודה רבה רבה אני סובלת מנדודי שינה מאוד עזרת לי.תצליחי

    בברכה רבה דבורה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.