הדרך להישאר צעירים בדרך טבעית:

בגוף מתבצעים תהליכים של הזדקנות ללא הפסקה חומרים מסוימים גורמים לתגובות חמצון בגוף, מה שבהדרגה מוביל ליצירת רדיקלים חופשיים, המתחילים תגובות שרשרת שפוגעות בתאי הגוף.

אחת השאיפות הגדולות ביותר של כולם בימינו המודרניים, היא להישאר צעירים לנצח, או לפחות להיראות ולהרגיש כאלה. פרסומות רבות מבטיחות לנו שנשאר צעירים אם נקנה מכונית מסוימת או נעשה ניתוח וניראה כאילו לא התבגרנו כלל.

הגישה הנטורופתית, לעומת זאת, מביאה בשורה מעט שונה: עיכוב תהליכי ההזדקנות הטבעית לצד הרגשה טובה יותר וחיוניות גם ככל שגילנו עולה.

בגוף מתבצעים תהליכים של הזדקנות ללא הפסקה. חומרים מסוימים גורמים לתגובות חמצון בגוף, מה שבהדרגה מוביל ליצירת רדיקלים חופשיים, המתחילים תגובות שרשרת שפוגעות בתאי הגוף.

לפיכך, מנקודת המבט הנטורופתית, המטרה שלנו היא להכניס לגופנו כמה שיותר נוגדי חמצון (אנטי אוקסידנטים), אשר מקטינים את קצב החמצון של החומרים בסביבתנו. בכך מסייעים לנו נוגדי החמצון להאט את קצב ההזדקנות של גופנו, ולעתים גם של שכלנו ותודעתנו.

אפשר לעשות זאת בעזרת מגוון רחב חומרים שיכולים לספק לנו תחושה כאילו היינו צעירים; אפשר לעבור ניתוח פולשני כדי להצעיר את העור, ואפשר – בעזרת הרפואה הטבעית – לתת לגוף את נוגדי החמצון הדרושים בצורה שתהיה לו נעימה וקלה לעיכול.

אז ברוח הדברים שציינתי לעיל, הנה כמה המלצות לאורח חיים המטפח אנטי אייג’ינג לצד תהליכי האטת ההזדקנות:

1. שמירה על משקל תקין וצריכת קלוריות מאוזנת – ידוע שצריכת קלוריות גבוהה מגיעה לרוב ממזונות עתירי שומן או מזונות מעובדים. מזונות אלו תורמים להזדקנות התאים וגורמים לגופנו “לבזבז” נוגדי חמצון רבים בתהליך סילוק הפסולת. לכן על-מנת להקל על גופנו, מומלץ לצרוך מזונות אשר מורכבים מכל אבות המזון ומעובדים פחות ככל האפשר.

2. לשלב בתזונה מאכלים המכילים נוגדי חמצון באופן טבעי, כגון:

ויטמין C – ברוקולי, כרוב, עגבנייה, פלפל, תפוז, קיווי, תות.
ויטמין E – דגנים מלאים, חסה, עלים ירוקים.
סלניום – דגנים מלאים, ירקות למיניהם, אגוז ברזיל.
ליקופן – מוצרי עגבניות, רצוי שיהיו מבושלים בשילוב שומן בריא לספיגה מרבית.
בטא קרוטן – ירקות ירוקים, צהובים וכתומים: גזר, ברוקולי, תרד, מלון, מנגו, בטטה, דלעת.

3. במידה ויש מערכות לא מאוזנות או חלשות בגוף, חשוב לטפל בהן כדי לא להקשות על גופנו. חוסר תשומת לב לנושא זה עלול לבזבז אנרגיה מיותרת על החלמה והתמודדות עם חוסר האיזון.

4. שיטות להרגעה ולשינה איכותית – סטרס ומתחים גורמים לנו לאיבוד אנרגיה ושימוש רב בנוגדי חמצון, מה שיוצר חוסר וצורך בשימוש מוגבר של נוגדי חמצון נוספים, כדוגמת תוספי תזונה. מומלץ להפחית את ה”בזבוז” של נוגדי החמצון בגוף, ובכך ליצור מצב שהגוף מאט את הזדקנותו. אחת הדרכים לעשות זאת היא לשלב טכניקות הרגעה כמו מדיטציה, שמיעת מוזיקה, שיחה, טיפול רגשי ועוד.

5. פעילות גופנית – חשוב להיות בתנועה מתמדת. ספורט משפר את רמת הורמון הגדילה, אשר מעודד שימוש בשומן כדלק מטבולי ומפחית נזק בתאים. בנוסף ספורט והזעה, תוך כדי פעילות גופנית, מפחיתים מסת שומן ומעלים מסת שריר.

6. שתיית מים – מים מנקים את גופנו ומונעים התייבשות, ובכך נותנים הזנה לגופנו. מומלץ לשתות כ-2 ליטר מים ביום.

7. מוצרי טיפוח טבעיים – העור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף האדם. כדי לשמור עליו נקי מכימיקלים ומחומרים אשר מגבירים את הצורך בניקוי רעלים, ובכך מאיצים את תהליך ההזדקנות, מומלץ וכדאי להשתמש בחומרי טיפוח טבעיים. חומרים אלה מבוססים על שמנים ארומטיים-אתריים אשר מגיעים מעולם הצומח. יש חשיבות לשימוש בשמנים איכותיים על העור, מכיוון שהעור נוטה להתייבש עם הגיל וזקוק להזנה מוגברת. שמנים מומלצים הם שמן זרעי רימונים ושמן חוחובה, העשירים באנטי אוקסדינטים, ומומלץ ל”האכיל” את העור בהם. חשוב שחומרי הטיפוח יהיו ללא חומרים משמרים, פרבנים, מקציפים וחומרים נוספים המתווספים לתכשירי הטיפוח התעשייתיים.

Hand photograph designed by Asier_relampagoestudio – Freepik.com