לא לחיטה- לא רק בפסח!
למרות שהפסח מאחורינו וכבר הגיע האביב שמביא התחלות חדשות ושינויים לחיינו, עדיין זה רלוונטי מתמיד.
אחת המצוות בפסח היא לא לאכול חמץ, כלומר להימנע מכל בצק שהותפח.
גם לאחר חג הפסח אני ממליצה לנצל את ההזדמנות מצוינת להוריד חיטה מהתפריט שלכם, לפחות לזמן מה.
למטופלים שלי בקליניקה אני ממליצה לצמצם ואף הוריד אותה מהתפריט, על מנת לשפר ירידה במשקל ולסייע בהרבה בעיות בריאותיות.
הדעות לגבי הנזק בהשוואה ליעילות של צריכת חיטה מגוונות ואני שמחה לשתף אתכם במספר עובדות וטענות בנושא.

נגד חיטה:
הגלוטן בחיטה אינו מאפשר ספיגה נאותה של מזון
התוצאה: נפיחות, גזים וכאבי בטן
בעקבות החשיפה לגלוטן מתפתחת לעיתים בגוף תגובה דלקתית -חיסונית אוטואימונית הגורמת נזק לרירית המעי הדק ולכן לא מתאפשרת ספיגה נאותה של רכיבי המזון.
כתוצאה מכך מטופלים סובלים מנפיחות בבטן ,מכאבי בטן לאחר שאכלו חיטה.
החיטה עברה שינויים גנטיים ולכן מקשה על דיאטה וירידה במשקל
אחת הסברות שהחיטה של ימינו עברה שינויים גנטיים על מנת להגדיל את היבול ולהפחית בעלויות והיא מכילה כיום 42 כרומוזומים לעומת 28 בעבר.
ד”ר וויליאמס, קרדיולוג אמריקאי מוערך,טוען בספרו “בטן של חיטה”, שהסרת החיטה מתפריטנו – כולל חיטה מלאה, הוא המפתח להפחתת קילוגרמים מיותרים אחת ולתמיד ולשיקום מגוון רחב של בעיות בריאותיות ותסמינים של מערכת העיכול.
בתהליך של ניקוי רעלים, אחד המזונות הראשונים שמורידים מהתפריט, הוא החיטה.
בנוסף להיותה מזון אלרגני, היא דורשת מהכבד לעבוד יותר על מנת שהגוף יעכל ויסלק את החומרים הקשים לעיכול, זאת כדי ליעל את ניקוי הגוף מרעלים.

מזונות דומים לחיטה ועל בסיס החיטה מומלצים:
נבט חיטה ומיץ עשב חיטה
נבט החיטה הינו אחד המקורות העשירים ביותר בטבע של ויטמין אי וויטמין בי.
מיץ עשב חיטה מכיל כלורופיל, כמות גדולה של ויטמינים ומינרלים, בעל אנרגיות חיים ותכונות מטהרות.
1 קילו של מיץ עשב חיטה שווה ערך ל- 35 קילו של ירקות ירוקים.
נוזל הכלורופיל מנטרל רעלים בגוף, מסייע בניקוי הכבד, משפר בעיות סוכר בדם, משפר עיכול, יעיל במקרה אולקוס ובעיות עור כדוגמת אקנה ועוד.
כוסמין, הנקרא גם “אם החיטה” בהחלט מומלץ
הכוסמין עשיר בחלבונים, סיבים וקל לעיכול.
עשיר בויטמיני בי קומפלקס, מכיל גלוטן אך הגלוטן מפורק יותר מאשר בחיטה ולכן גורם להרבה פחות אלרגיות והוא קל יותר לעיכול.
חיטה נבוטה
חיטה נבוטה מכילה כמות כפולה של זרחן, מגנזיום, אשלגן שאינם קיימים בדרך כלל בחיטה לא נבוטה, לחמים מחיטה טרום נבוטה מזינים וקלים יותר לעיכול.

לסיכום, כנטורופתית אני ממליצה למטופלים שלי להתייחס לחיטה כמו הביטוי,
“כבדהו וחשדהו”, לאכול חיטה בחוץ כשאין לנו הרבה אופציות אחרות וגם אז להשתדל לאכול חיטה מלאה.
לבשל ולאפות בבית עם קמחים שאינם חיטה: כוסמין, אורז, שיבולת שועל, כוסמת, סויה ושיפון.

אני מזמינה אתכם לעשות ניקוי בפסח מחיטה ולאחר הפסח להמשיך ולצמצם ואף להימנע מחיטה וכן להשלים את התהליך עם דיאטה לניקוי רעלים מותאמת אישית