דיכאון חורף? מצבי רוח בחורף ומה עושים איתם

בתקופת שינויי מזג האוויר, גם הגוף והנפש שלנו צריכים להסתגל לשינוי. בחורף מחשיך מוקדם יותר והגוף חווה חוסר אור, דבר היכול להשפיע על שחרור הסרוטונין ובכך להשפיע על מצב הרוח אצל חלקנו (סוג של דיכאון חורף שכזה).

בחורף אנחנו יותר מכונסים פנימה בבית הפיזי והרגשי שלנו ולעיתים זה יכול לגרום לנו למחשבות מרובות ולתקופה של בדיקה מה נכון עבורנו. אז כדי לגרום לתקופת החורף להיות נעימה וחמימה גם בלב, ישנם כלים שניתן להשתמש בהם וכמה מהם אני אשתף כאן.

דיכאון חורף - איך מתמודדים עם מצבי רוח בחורף

1. מזונות המכילים ויטמינים מסוג B

קבוצה של ויטמינים החשובה מאוד למערכת העצבים, עוזרת להרגעה ולאיזון רגשי, מצוינת להשריית שינה בערב.

ביניהם – שיבולת שועל, שמרי בירה, דגנים מלאים, אגוזים, ברוקולי, אבוקדו, בננות, תרד, מולסה ועוד.

2. יצירה

כשהגשם יורד ויש לנו יותר זמן בבית, זו הזדמנות מצוינת ליצור ולתת לנפש ביטוי וריפוי דרך יצירה. כתיבה, שירה, נגינה, פיסול, סריגה, בישול, גינון וכל מה שמשחרר מחשבות ונותן ביטוי.

גם אם אין תחום שמרגיש שיש לנו חיבור אליו, או אם אנחנו לא מרגישים מאוד יצירתיים, תמיד אפשר למצוא תחום חדש שעוד לא גילינו ועצם החיפוש והבדיקה יכולים להיות מרגשים שלעצמם.

צריך לזכור שגם הכנת תבשיל חדש, גורמת לנו לסקרנות וביטוי יצירתי.

3. חליטות מרגיעות

הטבע נתן לנו צמחים מרגיעים, ועונת החורף היא המושלמת ביותר כדי להכין חליטת צמחים בכוס או בקנקן שעושה טוב וחם בלב.

צמחים מומלצים: קמומיל, עלי פסיפלורה, לואיזה, לבנדר.

4. שמנים ארומתיים

שמנים אתריים מכילים בתוכם את כל השמנים של הצמח, בהם חומרים פעילים חזקים. ניתן לשים במבער שמנים מרגיעים ומשפרי מצב רוח, שהחומר הפעיל שלהם נדיף ונכנס למחזור הדם דרך ההרחה.

מומלץ בשעות הערב להדליק מבער בחדר המרכזי ולכבות לקראת השינה. שמנים אתריים מומלצים – ברגמוט, לבנדר, נרולי ופצ'ולי.

ישנם שמנים יותר מרגיעים וישנם שמנים אתריים יותר ממריצים ומשפרי מצב רוח. שווה לשלב ביניהם על מנת שנקבל אפקט מחוזק יותר.

5. להקשיב ללב

כמו דובי החורף, כדאי להקשיב לצורך שלי, במידה והוא עולה, להישאר יותר בבית, לנוח ולהתכרבל בשמיכה. אפשר להתנחם בספר טוב, משקה חם מפנק, מרק עשיר ועוד מזונות חורף מחממים ומנחמים.

 

לשיפור מצב הרוח ותחושת הסיפוק גם בתקופת החורף – אני כאן עבורך.

ענת אדלר

050-6794129

2 thoughts on “דיכאון חורף? מצבי רוח בחורף ומה עושים איתם

  1. אלפנדרי יםה הגיב:

    תודה ענת התחברתי ואהבתי את הרעיונות מיישמת כמובן את חלקם אבל תמיד טוב לקבל תזכורת וללמוד עוד משהו.

    1. ענת אדלר הגיב:

      בשמחה, חורף נעים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *