לאכול מתוך רעב??

כולנו יודעים שאכילה כבר מזמן לא ממלאת רק פונקציה של הזנה ושובע.

אנחנו לרוב קודם כל אוכלים עם העיניים, רוצים אוכל יפה, מגרה, צבעוני ואסתטי.

כזה שיגרום לנו לשים לב אליו וימשוך אותנו כמו דבורה לפרח.

כמויות גדולות של אוכל מסמל אצלנו תחושה של שפע, שיש לנו הרבה, שאנחנו במצב טוב וזה שלעצמו גורם לנו לתחושה טובה וסיפוק – יש לנו יכולות לאכול כמויות גדולות ובצורה מגוונת.

אלו תחושות שייחסנו לאוכל בין היתר כי הדורות הקודמים חוו גם תקופות ומצבים של חוסר, תחושה שאין, שצריך להצטמצם, שעדיף לאכול מעט כי אולי לא יהיה מחר או ההיפך, עדיף לאכול עכשיו כמה שיותר כי מי יודע מה יהיה בהמשך.

כשאנחנו יורשים אמונות מההורים או מהקרובים אלינו לגבי תחומים שקשורים להישרדות, אוכל בניהם, אנחנו מתנהלים באוטומט מבלי בהכרח להיות מודעים שהנושא הזה בכלל לא מגיע מתוכנו ואנחנו "סוחבים" התנהלות הישרדותית של מישהו אחר.

ברגע שאנחנו פועלים ממקום הישרדותי, ההתנהלות לא יציבה, פחות שקולה, מאוזנת ויותר אימפולסיבית – חייתית.

יש לי פחות אפשרות לעצור, לחשוב ולעשות מעיין תוכנית פעולה לגבי איך שאני רוצה שתראה האכילה שלי.

איך אני יודעת שאני מתנהלת בצורה הישרדותית לגבי אוכל?

–          יש לי פחות חופש בחירה, אני פועלת ממקום לאו דווקא של רעב אמיתי או רצון להזין את הגוף באוכל בריא ואיכותי, אלא חווה חוסר שליטה במקום הזה.

–          תחושה שכל הזמן צריך לאכול כי אחרת אני ארגיש ריקנות, חוסר שקט, תחושת מחסור תמידית ותחושת מצוקה.

–          אני מתפתה לאכול מזונות לא בריאים גם כשאני לא רעבה, רק כי זה נמצא לידי או כי מציעים לי.

–          קשה לי להגיד לא להזדמנויות שקשורות באכילת אוכל לא בריא.

הפתרון הוא קודם כל להיות מודעים לזה שכנראה יש לי אמונות ותחושות הישרדותיות לגבי אוכל שאני לוקחת איתי והן מנהלות אותי לא בצורה מודעת.

הרעיון הוא להסכים לעשות שינויים קטנים, צעד צעד כדי שהמקום ההישרדותי לא ירגיש מאיים ויתן לנו להתקדם עם התהליך.

בנוסף, כדאי לנו לעבוד על האמונות המעכבות שתוקעות אותנו בדרך לשחרור מאכילה רגשית.

כלי מדהים לשחרור מאמונות שרכשנו מההורים, הוא עבודה עם שיטת הטיפול תטא הילינג.

חשוב לזכור, אוכל תמיד יהיה ואנחנו רוצים שהוא ימשיך להיות גם עם הרבה תשוקה, תאווה ועניין.

כן חשוב להנות ולהתענג מאוכל טוב ואפילו גם "שחיתותי" מדי פעם.

השאיפה שלנו שזה יהיה במידה, במסגרת כלשהי וממקום שלם ששולט במצב ומבין שזה נכון גם "לשחרר את הרסן" מדי פעם.

לשחרור מאמונות ויצירת אכילה מודעת וחופשית,

אני מזמינה אותך ליצור קשר,

ענת אדלר 050-6794129

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *